kuligastesofi

Var det bättre förr?

Kategori: Kuligt

Jag kommer inte ihåg om jag uppskattade tillräckligt mycket att vara en liten söt bebis. Hade man vetat vad man vet idag alltså, att livet har både upp- och nergångar, så hade man säkert njutit på ett helt annat sätt.
Jag tänker ofta på hur det skulle vara att va bebis igen med all fakta om livet.
 
Livet som bebis!
 
Ligga i en vagn och titta på folk som trycker ner sina jobbiga huvuden och glor och säger "Gud så söt den är".. (fast den är det fulaste världen skådat, men det säger man inte)
 
..få sova obegränsat..
 
..mat serveras när man skriker..
 
..få en ny blöja när den gamla är full.. av något..
 
 
Jag har faktiskt förståelse för högt uppsatta chefer och VD:s som åker iväg och blir ompysslade.
Åker vagn, blir matade och får ha vuxenblöja. GÖTT!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Blöjbilden är lånad från kent-gunnarssons blogg på pointblog.se, fast ni kanske ändå själv insåg att det inte var jag på den bilden :P)

Kommentarer

  • Lena säger:

    Ja det är skönt att bli ompysslad och omtyckt, utan krsboch ansvar. Att bara få vara.

    2012-11-01 | 20:56:44
  • Loddi säger:

    Jag använder blöja varje dag, det är skit bra när man behöver klämma ut en korv på tunnelbanan tex.
    Sen får mina hyresvärdar byta den på mig och pudra mitt nersketna anushål :)

    2012-11-01 | 21:14:08
  • Elin säger:

    Helt ärligt trodde jag att det var Tony i blöjorna...vilket inte hade förvånat mig ett dugg...hahaha

    2012-11-02 | 13:12:44
    Bloggadress: http://elinbloggar.webblogg.se

Kommentera inlägget här: