kuligastesofi

Ett dopp i grytan

Kategori: Skönhet

Tips till flickor och presenttips till flicka!
 
Nu ska jag presentera den bästa nagelprodukten jag någonsin ägt.
Dip-in nagellackremover från Depend. Den funkar ruskigt bra och är smidig samt mycket långlivad. 
 
Här visar jag processen på mitt trötta nagellack..
Det enda man gör är att skruva av locket och doppa fingret i hålet ett par gånger. Möjligtvis skruva lite samtidigt. (Inga snuskiga tankar nu, och bara fingrar i burken). Funkar rikitgt bra oavsett färg på nagellacket. Dock lite svårare att få bort vissa nageldekorationer och nagellack med glitter i, men så är det med vanlig remover i flaska också, så det är fortfarande värt att införskaffa detta "hjälpmedel i vardagen". Burken på bilderna är nog utan att skoja 2 bast gammal och väldigt välanvänd (därför har skummgummin gulnat och blivit lite nasty)
 
Looki looki! 
När vi nu penetrerar ämnet naglar och nagelvård. Hur mycket nagellacksremover och nagellack använder inte den här lilla kvinnan? Hur ger man henne ett dopp i grytan utan att bryta av klorna? Lee Redmond är namnet på denna amerikanska, och enligt mig knasiga kvinna. Hon hade världens längsta naglar tills hon tragiskt (eller inte) 2009 bröt av dem i en bilolycka. Det var mycket tråkigt eftersom det var den enda anledningen till att hon var känd. Too bad. Bara att odla om igen i 30 år.
 
Simma aldrig lugnt, odla nu naglar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: