kuligastesofi

Hjälp, jag är besatt!

Kategori: Tips

Dagens tema är att vara besatt av något. Det verkar ligga i vår natur som människor.
 
 
Jag har bara varit besatt två gånger i mitt liv! Ja, iallafall två gånger som jag vill dela med mig av här höhö.
Den första saken jag blev besatt av är den exotiska frukten MANGO. Jag bara älskar den och kan äta kilovis per tillfälle av den.
 
Nu har jag blivit besatt igen och även detta är på ett ofarligt, hälsosamt sätt, fast jobbigt. Jag kände att jag började bli lite krasslig häromleden och jag har hört och även själv erfarit att man kan lindra eller rent av skrämma bort en elakartad förkylning med detta husmorsknep...
 
Nämligen att trycka vitlök. Mitt personliga knep är att äta en finhackad klyfta rå vitlök på mackan morgon och en på kvällen. Nackdelen är att man förvandlas till en vandrande stinkbomb och det är lite därför jag vill uppmuntra fler att köra denna metod. För om man själv stinker känner man inte av andras stank.
 
 
Titta vilken vacker klyfta..

 
 
 
Gotte.
 
Gudomligt..
 
 
Alltså, har ni inte provat så gör det redan idag. Ge den här "medicinen" en ärlig chans.
Jag har experimenterat lite och de som är lite känsliga för smaken kan förena både nytta med nöje.
 
Giffel+vitlök=vitlöksgiffel=överjordiskt gott
 
Jag märkte att det funkar bäst att öppna giffeln och lägga vitlökshacket inuti, annars finns stor risk att man spiller ut den dyrbara medicinen. Fy i he... vad gott jag tyckte detta var. Prova!!
 
Tänk också på att vitlök är multifunktionell för den stöter även bort vampyrer. Den skadar tyvärr inte dem men man kan hålla dem lite i schack.
Om man nu inte är ett Twilight-fan och vill locka till sig de sexiga (?) vampyrerna.
(bilden är lånad från Wikipedia.  Fotograf: Justin McIntosh)
 
 
Simma aldrig lugnt....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: