kuligastesofi

V-blommans äventyr

Kategori: Kuligt

I helgen var vi på Vellingeblomman och kollade in den årliga julutställningen. Jag har därför suttit ett tag (alldeles för länge enligt vissa här i stugan) och fixat och trixat i det magiska programmet Paint.
 
Vi vandrade omkring bland krubbor och Jesusfigurer.
 
Denna nedan var den som såg fattigast ut men den var på något sätt ändå ball. Jesusbarnet är liksom helt platt och Josef ser ut som en dam med mustasch, iklädd röd klänning, hållandes i käpp och handväska.
 
Huvudattraktionen är åsnan Ior. Sist jag träffade honom skrämde han skiten ur mig genom att skrika IIIIIÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH. Jag hoppade i luften och det hade varit kul att filma scenariot. Men åsnepojken jag träffade för några år sedan hade förvandlats till en tråkig åsnegubbe istället. Nu stod han bara där och luktade häst. Han ville inte ens posera när jag tog bild på honom. Typiskt gubbar höhö.
 
Bästa bilden på Ior..
  
Lägg era huvuden på sned för jag kunde inte rotera videon.. 
 
 
 
 
 
 
Vi gick vidare och jag träffade på världens största ljusstake. Jag är ju väldigt lång som ni vet, men bredvid ljusstaken framstår jag som en dvärg. Coolt att prova på det!
 
 
Detta var nostalgi på högsta nivå när jag fick syn på julstjärnorna/änglarna jag och mina bröder hade i våra fönster när vi var lite yngre än nu. Kommer ni ihåg? (Anders, din var billigast! Måste varit för att du är yngst :P)
 
 
De hade till och med fiskar till försäljning där. Men när man tittade noggrannt..
 
 
 
Denna saken hade inga bakben noterade jag efter att ha stirrat på den ett tag..
 
Mysigt.. (med en toppmodell i akvariet.)
 
 
Ego och jag konstaterade att man blev jävligt trött på det efter ett tag. Så V-blomman, vi ses om 5 år igen.
 
 
Ciao!
 

Kommentarer

  • Loddi säger:

    Haha vad coola saker där var! min stjärna var bronsfärgad och lyste orange! Red du inte på åsnan!?

    Svar: Nä den var inte alls medgörlig :(. Karl klappade den men det fick man egentligen inte för man kunde bli smittad av rabies. Så din stjärna kanske var dyrare iaf ? hmmm
    kuligastesofi.blogg.se

    2012-12-17 | 23:17:32
  • lena säger:

    Stackars er som fick ha såna änglar o stjärnor i era fönster. Anders stjärna var säkert dyrast eftersom den var kopparfärgad.Han fick ha någon tröst för att han är yngst....

    2012-12-20 | 00:51:05
  • lena säger:

    Så mycket du såg som inte jag såg.

    2012-12-20 | 00:52:51
  • Anonym säger:

    Hahahaha du är ju stört i huvudet!! <3

    // Hälsningar Sanne & Sigfrid ;)

    Svar: HAHAHAHA har du målat klorna än? Ser framemot lite bilder på det.
    kuligastesofi.blogg.se

    2012-12-20 | 17:35:42

Kommentera inlägget här: