kuligastesofi

Jag gillar hårda tag!

Kategori: Kuligt

I am back from "detox-hell". (Läs förra inlägget om du inte fattar =P) Istället för att berätta om hur jag pratade med toan hela förra helgen så riktar vi all uppmärksamhet åt ett annat trevligare håll......nämligen MATLAGNING.
 
Jag har så länge jag kan minnas alltid trollbundits av matlagningsprogram på tv. De har en magisk kraft som gör att man blir ruskigt hungrig och inte kan byta kanal. Det går bara inte! Jag har aldrig någonsin i mitt liv lagat något av rätterna men tittat på många program har jag gjort i mina dagar.
 
Alla kockar har olika stilar och behandlar maten på lite olika sätt. Vissa är försiktiga och omsorgsfulla, andra jonglerar nästan med ingredienserna, som tex Per Morberg. Trots detta har jag alltid varit lite fascinerad av hans nytänkande matlagning. Det finns något manligt över hans stil?!
 
Så för ett tag sedan var min bror på besök och vi pratade om coola youtube klipp. Han visade mig detta nedan.
 
 
 
 
 
 
Jag tror att det är det mest brutala men underhållande matprogram jag sett. Och på något sätt så kan man känna igen sig för visst är det så man vill laga sin mat ibland?! Bara "slänga" ihop något snabbt och smidigt.
 
 
höhö
 
 

Kommentarer

  • Loddi säger:

    Ja så gör jag alltid på morgonen när jag har brådis! flingor och mjölk över hela köket, ibland stannar en sked mat i talriken som jag springer med i handen till tuben sedan kastar jag den hastigt i marken.

    2012-11-06 | 22:30:01

Kommentera inlägget här: