kuligastesofi

Jag har roligt nästan jämt!

Kategori: Allmänt

För de som inte vet är jag utbildad makeupartist och hårstylist. Ta daa. Att bära dessa titlar kan ofta vara plågsamt eftersom så många inte vet hur man ska hantera sina sminkprodukter. Kan man inte sminka sig på ett någorlunda ok sätt så är mitt stående råd självklart att låta bli eller låta någon annan fixa det. ”Less is alltid more” som de lärda säger. Lite mascara kan ju alla lyckas kladda på, om man nu känner för en liten piff i den annars apiga vardagen.

De flesta sminkar sig ändå hyfsat och dem skulle jag aldrig hacka på, utan den kategorin jag pratar om nu är de som ser ut att ha trillat med huvudet före rakt ner i en eller flera olika färgburkar. För att få er att förstå på riktigt hur jag menar så tog jag igår (skit många) bilder på mig själv när jag förvandlades till en person som haft just detta problem med balansen. Jag lägger upp ett axplock här nedan.

 

Här är jag med den mörkste foundation jag hittade för att få en solkysst känsla. Den skarpa skarven mellan käkbenet och halsen är väldigt effektfull. Tunna ögonbryn (jag fick måla på lite ljus foundation för att dölja lite av mina egna buskiga först innan jag drog två svarta streck ). Tjock ojämn kajal med penna runt ögonen. Väl utmålade rosa läppar med svart läppenna för att definiera de nya "läppkanterna". Brun rouge upp till ögonen nästan. Tjock, klumpig mascara. Ja, vad mer kan jag säga?


 

 

 
"Spindelbensmascaran" eller vad man nu brukar kalla det.
 
 
 
 
 
 
Efter ett tag spårade det ur lite...som vanligt.
 
 
 
 
 
Jag hade väldigt roligt och jag hoppas att ni också hade det.
 
Tack för att ni läste idag också och kom ihåg simma aldrig lugnt, var galen!
 

 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Nu kommenterar jag alla dina inlägg likt en efterbliven stalker men kan inte låta bli.. Hahahaha jag dööör så schnyggt

    2012-10-26 | 09:34:33
    Bloggadress: http://elinbloggar.webblogg.se

Kommentera inlägget här: