kuligastesofi

Min diagnos

Kategori: Skönhet

För ett par dagar sedan var jag på Vårdcentralen och skulle analysera mitt dunder-äckliga utslag på handen. Alla spyr när de ser det så jag har blurrat bilden.
 
 
 
Jag fick träffa två sköterskor och långt om länge kom de fram till att jag led av "Husmorshänder". Jag kan inte riktigt förstå den där diffusa och underliga diagnosen. Låter bara väldigt okunnigt och 1800-talish. Hur skulle jag kunna få husmorshänder när jag inte ens bakar och än mindre ligger jag på knäna och skurar golv. Jag fattar ingenting, men det är väl inte meningen. De menade förmodligen att jag diskade/kom i kontakt med vatten för mycket och det gör jag (allt för) ofta eftersom vi inte har någon diskmaskin hemma och för att jag tycker om att tvätta händerna för att hålla mig frisk.
 
 
Den här diskmaskinen nedan kan jag tänka mig. Finns det något bidrag från kommunen/staten man kan få? (Det finns ju så många bidrag att välja mellan) Eftersom jag nu är strängt ordinerad att inte diska. Eller har någon en extra skräpande diskmaskin där hemma att skänka en stackars "Husmor"?
.
Vidare kan man ifrågasätta kompetensen på Vårdcentralen. Till och med jag kan mer än dem i många fall.
Det är ju bara att säga; "åhh min käre patient, du lider av grodsprickslår". Eller "Du är smittad av skomakarsjukan..". Alltså bara sitta på en stol och hitta på en massa hemmasnickrade sjukdomar. (Fast jag hade säkert älskat det?)
 
 
 
 
Ha en super-lördag mina galna läsare!
 
Simma aldrig lugnt, var galen...
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: