kuligastesofi

En ängladiet <3

Kategori: Skönhet

 

Citat från Aftonbladets hemsida 2012-11-10

"Eftersom kläderna som visas inte döljer mer än det absolut nödvändigaste finns det inga möjligheter att fuska – inga ­tygveck som förlåter – och Victoria’s Secrets egen tränare Justin Gelband lägger upp stenhårda träningsrutiner för varje kvinna i truppen.

De sista veckorna före visningen tränar modellerna tre ­eller fyra timmar per dag enligt sina personliga scheman.

Två veckor innan får modellerna inte längre äta fast föda utan livnär sig på proteindrinkar och fyra liter vatten per dag.

Och tolv timmar före finalen får de inte ens dricka vatten för att torka ut kroppen och tajta till den.

– Man kan gå ner fyra kilo ­bara genom att låta bli att dricka, säger Adriana Lima till brittiska Telegraph."

 

Jag läser detta på Aftonbladet. Detta är publicerat som om det vore världens mest självklara grej. Änglarnas hemlighet för att vara riktigt "tajta" och uttorkade i kropparna under Victoria Secret-showen. Jag älskar showen och visst har vi alla suttit och varit lite långa i näsan av avundsjuka när vi ser de perfekta (?) benranglen i de tjusiga vingarna och diamant-underkläderna. Och ni killar har väl drömt om dem i olika situationer/positioner. Jo...så är det definitivt! Nu är varken jag eller dem tjocka på något sätt men ändå måste de utstå denna koncentrationslägers-diet som jag faktiskt tror att jag själv hade dött av halvvägs in i. Min avundsjuka har nu omvandlats till ren ödmjukhet. Hur fan kan de ens stå och gå på sina ben under den här visningen? Och är det verkligen värt pengarna?

 

Här är ett klipp från senaste omgången. Dregla på. 

 

 
 
 
Efter att ha sett detta utdrag ur showen blir man sugen på att prova dieten så jag har skräddarsytt min egen som jag tänkte visa med ett par bilder.
 
 
De sista två veckorna. Endast flytande föda: Coca Cola!
 
 
Tja, någon enstaka proteinbar blir det då och då.. men tsssst skvallra inte.
 
Fast det jag mest kan rekommendera för att gå ner i vikt snabbt är att få kräksjukan innan en eventuell visning. (Denna gången slipper ni toa-bilden.)
 
 
Så nu sitter jag i min stuga och hoppas att Victoria Secret ska söka upp mig för att skriva ett sånt där saftigt kontrakt eftersom jag är en ängel av det billigare slaget.
Jag kör nämligen min diet och träning utan Justin Gelband innan showen! Så det så.
 
 
 
 
Så här ser mina dagliga dietmackor ut.. dessa kan jag hoppa över två veckor innan showen ifall jag nu måste.
 
 
Watch out angels. Here I (fucking) come. Bara vingarna som saknas. Svarta förslagsvis.
(Photographer: David Mecey. Location Los Angeles.)
 
 
 
 
 Prutt prutt och simma för helvete aldrig lugnt, var galen!
 
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Snygg Sofi!!! Nää fy fan det där är ingen diet för mig då går jag hellre på din :) Puss

    2012-11-12 | 09:40:59
    Bloggadress: http://elinbloggar.webblogg.se

Kommentera inlägget här: